Techniczna Komisja Inspekcyjna w Szczecinie

Szukaj

Idź do treści

Menu główne:


Tymczasowe swiadectwo zdolnosci zeglugowej

Dokumenty bezpieczeństwa

INFORMACJE OGÓLNE

W przypadku zaistnienia okoliczności uniemożliwiających wydanie wspólnotowego świadectwa zdolności żeglugowej dyrektor urzędu żeglugi śródlądowej może wydać wspólnotowe tymczasowe świadectwo zdolności żeglugowej dla statków, które podlegają wydaniu wspólnotowego swiadectwa zdolności żeglugowej, jeżeli w wyniku inspekcji zostanie stwierdzone, że statek posiada zdolność żeglugową.

W
spólnotowe tymczasowe świadectwo zdolności żeglugowej wydaje się na czas oznaczony w zależności od rodzaju i przeznaczenia statku, nie dłuższy jednak niż 6 miesięcy.


STATKI PODLEGAJĄCE WYDANIU TYMCZASOWEGO ŚWIADECTWA ZDOLNOŚCI ŻEGLUGOWEJ

Wspólnotowe tymczasowe świadectwo zdolności żeglugowej wydaje się:

  • statkom, które za zgodą właściwego organu muszą odbyć podróż do określonego miejsca w celu uzyskania wspólnotowego świadectwa zdolności żeglugowej;
  • statkom, których wspólnotowe świadectwo zdolności żeglugowej zostało przedłożone właściwemu organowi w celu dokonania w nim zmian wynikających ze zmiany nazwy lub właściciela, wszelkich ponownych pomiarów, a także ze zmiany rejestracji lub portu macierzystego;
  • statkom, których armator złożył wniosek i oczekuje na wystawienie duplikatu wspólnotowego świadectwa zdolności żeglugowej;
  • statkom, którym właściwy organ odmówił wydania, przedłużenia lub cofnął wspólnotowe świadectwo zdolności żeglugowej, a jego armator odwołał się od jednej z tych decyzji;
  • statkom, których wspólnotowe świadectwo zdolności żeglugowej jest w trakcie opracowania po pozytywnie zakończonej inspekcji technicznej;
  • statkom, w przypadku gdy nie są spełnione wszystkie warunki wymagane dla wydania wspólnotowego świadectwa zdolności żeglugowej;
  • statkom, których stan na skutek uszkodzenia nie jest zgodny ze wspólnotowym świadectwem zdolności żeglugowej;
  • scalonym materiałom pływającym i obiektom pływającym, w przypadku konieczności przeprowadzenia przewozu specjalnego, o którym mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 46 ustawy z dnia 21 grudnia 2000 r. o żegludze śródlądowej,
  • statkom, w których przyjęto określone rozwiązania w zakresie ich budowy albo zamontowano lub wykorzystano materiały, urządzenia lub wyposażenie niespełniające wymagań określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 34b ust. 3 ustawy, do czasu uznania ich za równoważne przez właściwe organy Unii Europejskiej



DANE JAKIE POWINIEN ZAWIERAĆ WNIOSEK

Wniosek o wydanie wspólnotowego tymczasowego świadectwa zdolności żeglugowej składany do dyrektora urzędu żeglugi śródlądowej powinien zawierać następujące dane:

  • nazwę statku;
  • rodzaj statku;
  • nazwę i adres armatora;
  • miejsce rejestracji i numer dokumentu rejestracyjnego statku;
  • port macierzysty statku;
  • jednolity europejski numer identyfikacyjny statku, jeżeli został nadany;
  • informację o posiadaniu instalacji gazu płynnego.


We wniosku wskazuje się również przyczynę wydania wspólnotowego tymczasowego świadectwa zdolności żeglugowej.


Strona Główna | Komisja Inspekcyjna | Dyrektywa techniczna | Dokumenty bezpieczeństwa | Przepisy | Druki do pobrania | Ankieta | Linki | Ocena zgodności | Mapa witryny


Powrót do treści | Wróć do menu głównego