Techniczna Komisja Inspekcyjna w Szczecinie

Szukaj

Idź do treści

Menu główne:


Postanowienia przejsciowe i koncowe

Dyrektywa techniczna



Artyku
ł 24.01

Stosowalność postanowień przejściowych w odniesieniu do jednostek, które obecnie są eksploatowane


1. Postanowienia art. 24.02 do 24.04 mają zastosowanie tylko do jednostek posiadających w dniu 30 grudnia 2008 r. ważne świadectwa statków zgodne z "Przepisami dotyczącymi inspekcji statków na Renie" obowiązującymi od 31 grudnia 1994 r., lub które były w trakcie budowy lub w trakcie przebudowy w dniu 31 grudnia 1994 r.

2. W odniesieniu do jednostek nieobj
ętych przez ust. 1 zastosowanie mają postanowienia art. 24.06.





Artyku
ł 24.02

Odstępstwa w odniesieniu do jednostek, które są obecnie eksploatowane


1. Bez uszczerbku dla art. 24.03 i 24.04, jednostki, kt
óre nie są w pełni zgodne z postanowieniami niniejszej dyrektywy, muszą:

a) by
ć dostosowane tak, aby stały się zgodne z postanowieniami przejściowymi, które są wymienione w tabeli poniżej;
oraz

b) a
ż do dostosowania się do nich, być zgodne z "Przepisami dotyczącymi inspekcji statków na Renie" obowiązującymi od dnia 31 grudnia 1994 r.

2. W tabeli poni
żej mają zastosowanie następujące definicje:
- "N.Z.P.": To postanowienie nie ma zastosowania do jednostek, kt
óre są obecnie eksploatowane, chyba że odpowiednie ich części zostały zamienione lub poddane przebudowie, to jest, postanowienie to ma zastosowanie tylko do Nowo budowanych statków oraz Zamian lub Przebudowy ich części. Jeżeli istniejące części są zamieniane na części zamienne wykonane w tej samej technologii i są one tego samego typu, nie stanowi to zamiany ("Z") w rozumieniu postanowień przejściowych.
- "Wystawienie lub wznowienie
świadectwa wspólnotowego": To postanowienie musi być spełnione do czasu wystawienia lub odnowienia świadectwa wspólnotowego po wskazanej dacie.
grafika



Artykuł 24.03

Odstępstwa w odniesieniu do jednostek, które były wodowane w dniu 1 kwietnia 1976 r. lub wcześniej


1. Oprócz postanowień art. 24.02, jednostki, które były wodowane w dniu 1 kwietnia 1976 r. lub wcześniej, podlegają następującym postanowieniom.

Nast
ępujące definicje mają zastosowanie w tabeli poniżej:

- "Z.P.": To postanowienie nie ma zastosowania do jednostek, kt
óre są obecnie eksploatowane, chyba że odnośne ich części były zastąpione lub poddane przebudowie, to znaczy, że to postanowienie ma zastosowanie tylko do Zastąpienia lub Przebudowy odpowiednich części czy miejsc. Jeżeli istniejące części są zamieniane na części zamienne wykonane w tej samej technologii i są one tego samego typu, nie stanowi to zamiany ("Z") w rozumieniu postanowień przejściowych.
- "Wystawienie lub wznowienie
świadectwa wspólnotowego": To postanowienie musi być spełnione do czasu wystawienia lub odnowienia świadectwa wspólnotowego po nabraniu mocy obowiązującej przez to postanowienie.

2. Artyku
ł 15.11 ust. 3 lit. a) ma zastosowanie do statków wycieczkowych wodowanych w dniu 1 kwietnia 1976 r. lub wcześniej, aż do pierwszego wystawienia lub odnowienia świadectwa wspólnotowego po 1.1.2045 r., z postanowieniem, że tylko farby, lakiery, powłoki i inne materiały używane na powierzchniach od strony dróg ewakuacyjnych i inne materiały do powierzchniowego wykańczania paneli muszą być ognioodporne i, że dym lub toksyczne opary nie będą wydzielały się w jakichkolwiek niebezpiecznych ilościach.

3. Artyku
ł 15.09 ust. 4 zdania pierwsze i drugie, mają zastosowanie do statków wycieczkowych wodowanych w dniu 1 kwietnia 1976 r. lub wcześniej, z postanowieniem, że wystarczające jest, jeżeli, zamiast schodów w postaci nośnej konstrukcji stalowej, schody służące jako droga ewakuacyjna będą zaprojektowane w taki sposób, że pozostaną zdatne do użytku w wypadku pożaru, przez w przybliżeniu taki sam czas jak schody w postaci nośnej konstrukcji stalowej.




Artyku
ł 24.04

Inne odstępstwa

1. Dla jednostek, których minimalna wolna burta została określona zgodnie z art. 4.04 "Przepisów dotyczących inspekcji statków na Renie", w wersji obowiązującej w dniu 31 marca 1983 r., komisja inspekcyjna może, na żądanie armatora, określić wolną burtę zgodnie z art. 4.03 "Przepisów dotyczących inspekcji statków na Renie" w wersji obowiązującej w dniu 1 stycznia 1995 r.

2. Jednostki zwodowane przed 1 lipca 1983 r. nie musz
ą być zgodne z rozdziałem 9, lecz muszą co najmniej być zgodne z rozdziałem 6 "Przepisów dotyczących inspekcji statków na Renie", w wersji obowiązującej w dniu 31 marca 1983 r.

3. Artyku
ł 15.06 ust. 3 lit. a)-e) oraz art. 15.12 ust. 3 lit. a), w odniesieniu do zasady dotyczącej długości pojedynczego węża, ma tylko zastosowanie wobec statków pasażerskich wodowanych po 30 września 1984 r., oraz w przypadku przebudowy odnośnych miejsc, najpóźniej kiedy świadectwo statku będzie wznowione po 1 stycznia 2045 r.

4. Je
żeli jest trudno stosować w praktyce postanowienia sformułowane w tym rozdziale po wygaśnięciu postanowień przejściowych, albo jeżeli ich zastosowanie pociąga za sobą nieracjonalnie wysokie koszty, komisja inspekcyjna może zezwolić na uchylenie tych postanowień, stosownie do zaleceń Komitetu. Uchylenia te muszą być wpisane do świadectwa wspólnotowego.

5. Kiedy to postanowienie nawi
ązuje, w związku z wymaganiami projektowymi sprzętu, do normy europejskiej lub międzynarodowej, taki sprzęt może, po jakiejkolwiek zmianie tej normy, nadal być używany przez dalsze 20 lat po jej zmianie.



Artykuł 24.06

Odstępstwa w odniesieniu do jednostek ni objętych przez art. 24.01


1. Zastosowanie mają następujące postanowienia:

a) w odniesieniu do jednostek, dla kt
órych świadectwo zgodne z "Przepisami dotyczącymi inspekcji statków na Renie", było wydane po raz pierwszy między 1 stycznia 1995 r. a 30 grudnia 2008 r., pod warunkiem, że nie były one w trakcie budowy lub przebudowy w dniu 31 grudnia 1994 r.;

b) w odniesieniu do jednostek, kt
óry uzyskały inne licencje dopuszczające do ruchu pomiędzy 1 stycznia 1995 r. a 30 grudnia 2008 r.

2. Musi by
ć udowodnione, że te jednostki są zgodne z "Przepisami dotyczącymi inspekcji statków na Renie", w wersji obowiązującej w dniu, kiedy przyznane było świadectwo statku lub inna licencja dopuszczająca do ruchu.

3. Jednostki te musz
ą być przystosowane tak, aby pozostawać w zgodzie z postanowieniami, które nabierają mocy obowiązującej po pierwszym przyznaniu świadectwa statku lub innej licencji dopuszczającej do ruchu, zgodnie z postanowieniami przejściowymi sformułowanymi w tabeli poniżej.

4. Artyku
ł 24.04 ust. 4 i 5 stosuje się odpowiednio.

5. W tabeli poni
żej mają zastosowanie następujące definicje:
- "N.Z.P.": To postanowienie nie ma zastosowania do jednostek, kt
óre są obecnie eksploatowane, chyba że odpowiednie ich części zostały zamienione lub poddane przebudowie, to znaczy, postanowienie to ma zastosowanie tylko do Nowo budowanych statków oraz Zamian lub Przebudowy ich części.
Je
żeli istniejące części są zamieniane na części zamienne wykonane w tej samej technologii i są one tego samego typu, nie stanowi to zamiany ("Z") w rozumieniu postanowień przejściowych.
- "Wystawienie lub wznowienie
świadectwa wspólnotowego": To postanowienie musi być spełnione do czasu wystawienia lub odnowienia świadectwa wspólnotowego po nabraniu mocy obowiązującej przez to postanowienie.



Artykuł 24.08

Przepisy przejściowe do artykułu 2.18

Wydając świadectwo wspólnotowe dla jednostki, która posiadała po dniu 31 marca 2007 r. ważne świadectwo statku zgodne z przepisami dotyczącymi inspekcji statków na Renie, należy posłużyć się przyznanym już jednolitym europejskim numerem identyfikacyjnym statku, w razie konieczności uzupełnionym na początku o cyfrę "0".


Strona Główna | Komisja Inspekcyjna | Dyrektywa techniczna | Dokumenty bezpieczeństwa | Przepisy | Druki do pobrania | Ankieta | Linki | Ocena zgodności | Mapa witryny


Powrót do treści | Wróć do menu głównego